I have noticed that this interesting long message has been chucked out of the Rivarossi Memory site.
Ho notato che questo messaggio lungo ed interessante messaggio è stato espulso dal sito Rivarossi Memory.
Well, I am curious about these live steam engines (I saw them briefly on sale in my local model shop in Como) but really we don't know where to put them:
Bene sono curioso di queste vaporiere a vapore vivo (le ho viste brevemente in vedita al mio negozio locale a Como) ma non sappiamo dove metterle:
Proviamo / Lets try:
http://www.hrca.net/o / or:
http://www.tri-ang.co.uk/ Given that current address of Hornby, Rivarossi, Lima, Electrotren, Arnold, etc. is in Margate the same as of the former Triang Railways I would suggest you put it there. Is that right?
Dato che l'indirizzo attuale di Hornby, Rivarossi, Lima, Electrotren, Arnold, ecc. è a Margate, lo stesso delle Ferrovie Triang, suggerisco di metterlo lì. E' giusto?
I have seen the real Flying Scotsman years ago at Leeds (the former joint LMS/LNER) as a student and an A4 in Hull Paragon and other places, but sadly most Italians visit only London and know only about 3rd rail trains. Either using 4CEP-4BEP-4CEP-MLV-MLV to Victoria (why weren't the carriages put onto ferries like in Scandinavia and Sicily?) before the Chunnel or the Gatwick Express.
Ho visto il vero Scozzese Volante anni fà a Leeds (la stazione ex-LMS/LNER riunita) come studente ed una A4 a Hull Paragon ed altri posti, ma purtroppo molti Italiani visitano solo Londra e sanno sono dei treni a 3a rotaia. O usando 4CEP-4BEP-4CEP-MLV-MLV (CorridorElettroPneumatic 4 pezzi- Buffet-El.Pneu.- MotorLuggageVan) prima della galleria della Manica or l'Espresso del Gatwick.
May be not even these as trains in GB are too dear... although there are pupils of Beeching and neo-liberists (Thatcherites and Blairites, Cameronites, etc.) at work in Italy too. See Berlusconi, etc.
Magari nemmeno questi siccome i treni in GB sono troppo cari...benché ci sono alunni di Beeching e neo-liberisti (Thatcheriti e Blairiti, Cameroniti, ecc.) al lavoro anche in Italia. Vedi Berlusconi, ecc.
So good-bye ordinary fare Espressi both day and overnight, but a multitude of Frecce, Italos Eurostar-Italia at market that is expensive prices, etc.
Così addio Espressi a tariffe normali sia diurni che notturni, ma una moltitudine di Frecce, Italos Eurostar-Italia a tariffe di mercato, ecc.
For example the Malpensa Express (operated by formar FNM) is a rip off at E.11 when a regional fare for 50km is E.4.60. The trains are of similar standard.
Per esempio il Malpensa Express (gestito dalla precedente FNM) è una truffa a E.11 quando la tariffa regionale per 50km è E.4.60. I treni sono simili di standard.
Back to the live steam Flying Scotsman you are showng:
Tornando al Flying Scotsman che stai mostrando:
How does it work? How does interoperate with existing trains on your layout?
Come funziona? Come interagisce con i treni esistenti sul tuo plastico?
I have seen other videos of yours such as about the RR E.626 which was one of the famous locos that helped to make Italian railways affordable without excessive subsidies. The technology behind them is similar to the former class 77 (6 motors) and 76 which I saw in NS and in my local Sheffield line so stupidly closed in 1981.
Ho visto altri video suoi come sulle E.626 RR che era una delle famose loco che aiutarono a rendere le ferrovie Italiane a buon mercato senza troppi sussidi. La tecnologia dietro esse è simile alle passate gruppo 77 (6 motori) e 76 che vidi in NL e alla mia linea locale a Sheffield così stupidamentechiusa nel 1981.
Re: E.626 we can go to RR for the 4mm version or Roco for the 3.5mm version.
Riguardo la E.626 possiamo andare alla RR per la versione 1:76 o Roco per la versione 1:87.